x
    PRODUKTY ARTYKUŁY PODSTRONY

    Wzorcowy szyld.

    W Poznaniu jedno z miejskich stowarzyszeń (przy współpracy Uniwersytetu Artystycznego) przez lata organizowało konkurs pod tytułem "Wzorcowy szyld". Chodziło oczywiście o to, by zwrócić uwagę na problem estetyki w przestrzeni miejskiej. W najbliższym sąsiedztwie Starego Rynku jest ponad 300 reklam-szyldów. Większość nijak nie nawiązywała do otoczenia. Narzekać można długo, ale miejscowi aktywiści postanowili zamiast tego - nagradzać przedsiębiorców godnych naśladowania.

    Jaki powinien być więc szyld? Zdaniem organizatorów tegoż konkursu - estetyczny, nieagresywny, który stanie się też ciekawym uzupełnieniem budynku. Szyld powinien przyciągać i upiększać otoczenie. Na co szczególną uwagę zwracało jury? Na poziom estetyczny szyldu, jego czytelność, wpisanie się w kontekst, ale też formę - jakość, wielkość, kolorystykę, wykorzystane materiały, technologię montażu, podświetlenie. Tyle teorii. A w praktyce?

    Bo wiemy już na co zwracają uwagę esteci. A na co zwrócą klienci? Z pewnością będą to te same elementy! To zresztą zostało potwierdzone w poznańskim konkursie - mieszkańcy miasta mieli podobne uwagi i wnioski jak organizatorzy tego plebiscytu,

    A więc jaki? Jeszcze raz...

    1. Estetyczny! Bo zaniedbany, zniszczony, "zmęczony" szyld będzie poddawał w wątpliwość klientów jakość i kondycję firmy. To nie żart! Dostępne są wyniki badań ankietowych potwierdzające, że kiepsko oznakowany na zewnątrz zniszczonymi szyldami sklep spożywczy w naszych głowach kojarzymy z nieświeżym jedzeniem nienajwyższej jakości. Lśniący, elegancki szyld - nie tylko zaprasza do środka, ale też potwierdza, że "tutaj dbamy o klienta". Tak tylko mówią badania, ale przyznajmy nawet sami przed sobą - coś w tym rzeczywiście jest. Nie mówimy już nawet o samym komforcie wejścia do takiego sklepu...

    2. Nieagresywny? No jasne. Nie może mnie oślepiać, nie może mnie straszyć, nie może wybijać z atmosfery tej okolicy. Na przykład piękna starówka czy choćby spokojne osiedle dla rodzin z dziećmi - w żadnym z tych miejsc nie sprawdzi się krzykliwy szyld z "pstrokatymi" kolorami. Niby oczywiste... Ale przynajmniej 20% właścicieli punktów usługowych powinno raz jeszcze zastanowić się - czy ten argument przypadkiem nie dotyczy mnie?

    3. Jakość. Tu nie ma miejsca na kompromis. Wykorzystane materiały i technologie wpłyną na trwałość (patrz punkt 1.), bo szyld umieszczony na zewnątrz jest przecież skazany na zmienne warunki atmosferyczne. Jakość jest też ważna jednak przy montażu na przykład trójwymiarowych liter, o których pisaliśmy trzy tygodnie temu. Przy okazji - jak takie litery zamontować? Na stelażu czy bez? ODPOWIEDŹ TUTAJ 

    4. Widoczny. A jak to najłatwiej osiągnąć? Na przykład poprzez zastosowanie reklamy świetlnej. Tu już możliwości są nieograniczone. Zobaczcie sami w naszym portfolio.

    Naprawdę warto zadbać o swój szyld. Po pierwsze dla klientów. Nowi zauważą Twój punkt, nabiorą zaufania, wejdą z ciekawości. Jeśli masz dobre produkty - będą wracać. A po drugie - warto zadbać o ten szyld, aby przypadkiem nie trafić na publikowane w internecie listy miejskich społeczników, którzy coraz bardziej ochoczo wskazują "obciachowe" szyldy, które nigdy nie powinny zawisnąć. Takiej reklamy nie chcemy. I taką nie zajmujemy się tutaj.

    Ale dobre szyldy zrobimy. Dla Ciebie też.

    A na koniec wracając do konkursu "Wzorcowy szyld". Chcecie zobaczyć nagrodzone obiekty? Zerknijcie na stronę Stowarzyszenia Ulepsz Poznań. 
    Fot. www.ulepszpoznan.pl

    1Komentarze

    dodaj komentarz

    Serwis zenit24.eu nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.

    Przed dodaniem komentarza upewnij się czy wypełnione są wszystkie pola

    • ~ PrgWG12017-12-05 10:05:43Jest to znakomity pomysł do naśladowania. Niestety nasze miasta wyglądają jak po przejściu tornada całkowitego bezguścia. Takie inicjatywy mają szansę zmienić to na lepsze.
      oceń komentarz00zgłoś do moderacji hejt !
    do góry strony